Hæklet (gulv-)tæppe

På min mors badeværelse ligger et rundt, hæklet tæppe jeg altid har syntes var så fint! Min mor hæklede det, da jeg kunne var en lille pige, af snor hun købte på havnen i Vejle. Udover tæppet gik hun også i gang med at hækle en vugge, den blev desværre aldrig færdig. Nu har jeg, i en del år, haft den ufærdige vugge liggende på loftet sammen med resten af snoren hun købte. I går besluttede jeg så at trævle vuggen op og begynde på mit eget tæppe. Jeg fandt en gratis opskrift her, som jeg tager udgangspunkt i.
Jeg tror betegnelsen for snoren er sejlgarn...men det er bare et gæt. Det er hårdt for fingrene at arbejde med, men også sjovt at arbejde med noget i den størrelse. Min nål er 6 mm og målet er at hækle til snoren slipper op, så er ret spændt på hvor stort tæppet bliver:)


På billedet er jeg oppe på små 50 cm i diameter.
Elsker pineapple/ananas mønstre!
Håber jeg kan finde ud af at bygge videre på opskriften, for tæppet skal være meget større og jeg har heldigvis stadig en masse snor:)

3 kommentarer:

  1. Så skulle det være:-) Er spændt på at se hvad det ender med!

    SvarSlet
  2. Ja det skulle da være mærkeligt hvis ik der er nogle ledige kvadratmeter, i gildesalen, til sådan et projekt;-)

    SvarSlet
  3. Hvor ser det bare fint ud.

    Du er velkommen til at tage et kig forbi min blog(:

    www.kreaman.blogspot.com

    SvarSlet